top of page

BOARD MEETINGS MOVE BACK TO IN-PERSON FORMAT

April 5, 2021

Starting with an April 12 special meeting, Dripping Springs ISD Board of Trustees meetings will return to an in-person format, with safety protocols in place. Meetings will be held at the Dripping Springs High School auditorium until future notice. The larger capacity of the auditorium compared to the current board room can better accommodate social distancing. Meetings will be video-streamed in real time, but will no longer be conducted through the use of Zoom.

To maintain a one-way traffic flow, one side of the auditorium will be used as an entrance, and one side will be used as an exit. Facemasks will be required to enter the auditorium, as they are in all DSISD schools. In addition, seating will be marked to accommodate social distancing.

Public forum will be held live and public comments must be made in person. A table to check in and pick up forms will be located at the auditorium entrance. Forms must be submitted by the start of the meeting, typically at 6:00 p.m. The option of recording public comments by phone will no longer be available.

The meeting links to view meetings live (and archived) on YouTube will continue to be published with the meeting agendas. The link for the April 12 meeting is available here.



EN ABRIL LA MESA DIRECTIVA ESCOLAR VOLVERÁ A REUNIRSE EN PERSONA

Comenzando con una junta especial el 12 de abril, las asambleas de la Mesa Directiva de Dripping Springs ISD volverán a un formato en persona, manteniendo los protocolos de seguridad actuales. Las asambleas se llevarán a cabo en el auditorio de la preparatoria Dripping Springs High School hasta que un cambio sea avisado en el futuro. La capacidad máxima del auditorio puede adaptarse mejor al distanciamiento social en comparación con la sala de juntas actual. Las asambleas se transmitirán por video en tiempo real, pero ya no se llevarán a cabo mediante el uso de Zoom.

Para mantener un flujo de tráfico en un solo sentido, un lado del auditorio se usará como entrada y un lado se usará como salida. Las mascarillas de cara serán requeridas para ingresar al auditorio, como lo son en todas las escuelas de DSISD. Además, los asientos estarán marcados para adaptarse al distanciamiento social.

El foro público se llevará a cabo en vivo y los comentarios públicos deben hacerse en persona. Una mesa estará ubicada a la entrada del auditorio para registrarse y recoger formularios. Los formularios deben entregarse al comienzo de la junta, generalmente a las 6:00 p.m. La opción de grabar los comentarios públicos por teléfono ya no estará disponible.

Los enlaces para ver las asambleas en vivo (y archivadas) en YouTube seguirán publicándose con las agendas de las juntas. El enlace para la junta del 12 de abril también estará disponible.


Comments


© 2023 by Kathy Schulders. Proudly created with Wix.com 

  • Grey Twitter Icon
bottom of page